Friday, November 2, 2012

Jalan jalan ke langkawi

Lama rasanya tak update blog...maklumlah busy plus dengan malas hehehehe....tapi hari ini nak berkongsi cerita dengan semua kisah ku berjalan jalan ke langkawi bersama en.suami & my princess ..seronok ..itu yg nak story mory
Kami ke sana selama 3hari 2malam bermula dari 6/10- 8/10.

10hb october 2012

Kami bertolak dari Kl pada pukul 11 malam...hehehe...sebelum tu bagi en.suami tido puas2 dulu sebelum bertolak maklumlah dia ajer yg drive nanti...jauh lak tu kan...nawal memang dah buat taik mata dari tadi...mulanya mata ku segar bugar tapi bila jam dah menunjukan pukul 2 pagi tertido gak...sedar2 dah sampai bukit gantang ..hubby rehat, tido & tunggu solat subuh ..pas solat suma & mkn nasi lemak sekejap terus sambung perjalanan..sampai di kuala perlis pukul 9 pagi....dah siap parking keta ...terus beli tiket ferry ..Alhamdulillah dapat awal tiket ...sampai ajer di jeti langkawi ...kawan en.hubby dah setia menunggu dengan keta sewa kami viva..ehhehe...terus pi makan ...& pi balik hotel ....penat...dan rehat semua.. selepas maghrib kami keluar ke pasar malam beli juadah..jimat sikit..heheh..lagipun macam2 pilihan dan murah...lepas dah makan...jalan2 pusing pantai chenang...memang meriah waktu malam...pas tu balik..sbb nawal dah penat..cian my princess

7hb october 2012
Pagi bangun pi sarapan..hari ni banyak agenda ...aktiviti pertama pergi underwaterworld langkawi ..seronok tengok macam2 spesis hidupan laut...tiket kami dapat potongan istimewa sebab staff goverment...
 suka nawal tengok penguin..maklumlah selalu tgk kt tv

umi pun jakun gak nie..hehehe

ok dah puas berjalan..kami jalan jalan cari makan..jumpa restoran ikan bakar...aku makan ikar bakar yu..sedap...lauk yang kami memang banyak macam makan 5 orang sedangkan makan 2 orang ajer..my princess share with me..tapi harga dia memang murah & berbaloi....pas kenyang pi solat dulu..terus destinasi seterusnya ke "Cable Car Langkawi" ..jomm

Tunggu kaunter buka ..kaunter tutup sebab hujan..kalu cuaca ok baru boleh buka...cuak gak takut tak dapat naik...Alhamdulillah cuaca ok pas tu...tapi angin kuat bila naik cable car terasa bergoyang..huhuh..cuak muka

Bila dah sampai kat atas ni haruslah terjah ke 'South Viewing Deck' ni dulu ye. Di situ kita boleh melihat pemandangan seluruh Pulau Langkawi dalam jarak yg kecil dan halus. Masi nie hujan baru berhenti tapi angin punyalh kuat..kesian my princess sejuk..lupa nak bawa sweater..nasihat saya bawalah baju sejuk kalu time hujan bila nak naik atas...sejuk yang amat..tapi syokkk

'Hanging Bridge' huhuhu tak dapat pi sebab under maintenance..tengok ajelah ....

Badan pun dah penat & basah sebab hujan...tapi kami tak balik lagi hotel ..singgah dulu ke Hj. Ismail Group....tak sah tak singgah...apa lagi borong sakan ..coklat..pinggan mangkuk..juling biji mata...sori tak dapat snap gambar sebab tengah seronok shopping..nawal pun dah merengek penat..kami balik lah ke hotel..banyak tempat kami tak pi sebab ini kali ke-2 kami pi ..jadi saya post lah gambar yang mana saya tak penah pi ...

8 october 2012
Siap sedia untuk pulang ke kl...tapi sebelum tu....singgah sekali lagi ke kedai gamat...tak sah tak beli minyak gamat...my hubby dah bising sebab nak balik cepat ke kl..tak dapat shopping lagi..hehe...apa2 pun kami selamat sampai ke kl pukul 10 malam...Alhamdulillah

nanti saya story lagi ke destinasi percutian kami ...ada lagi tau ke destinasi lain...banyak sebenarnya...tungguuu