Sunday, April 15, 2012

KAW KAW BURGER WANGSA MAJU



Jumaat - 13/4/2012...


jeng..jeng..jeng..nilah burger kaw kaw yang jadi sebutan sekarang ini...mana-mana ajer orang dok ceta pasal hal nie...tak sangka gerai dia dekat dengan opis aku di wangsa maju...ari tu en.suami yang pi ..sampai sana kena ambil no. nak tau nombor berapa?...nombor 64...masa tu baru pukul 6.45 petang..lom buka lagi pun..tapi orang dah ramai..ada yang tunggu sebelum gerai buka lagi...aku menyusul kemudian ke sana...masa tu pulak cuaca hujan renyai...tapi tak mematahkan semangat orang untuk beratur....selepas ambil no. tunggu pulak no. dipanggil untuk catat order..aduuuii...akhirnya ..64..nombor dipanggil...jeng..jeng nak tau apa aku order...

single patty w/bacon w/cheese slice harga RM10.50..'

en.suami double patty w/ bacon/cheese slice..harga RM 17.00

untuk my princess chicken burger normal harga RM 7.50


selesai order ..fuhh..tunggu lak untuk burger siap...lambat lagi rasanya..nombor yang dipanggil baru no. 7...aku ajak en.suami pergi solat maghrib..rata-rata aku tengok ramai manusia tak berganjak...huhuhuhu..setelah selesai kami ke gerai semula...apabila sampai disitu ..kedengaran no. yang dipanggil sudah masuk no. 35..dalam hati..aduss lambat lagi ..perut dah berkeroncong nie ....tengok orang makan pun rasa dah tertelan air liur..

2 jam tunggu akhir tiba nombor kami..bawa balik ke rumah mak...nak bagi mak & adik2 rasa...tengok memang menyelerakan......oklah rasa dia ..terasa daging dia..dalam daging tu dia letakkan bawang dan bawang putih dengan rempah2 dia rasanya..terasa cheese dia dan bacon dia cuma agak liat ...cuma dari segi sos dia agak kurang lah ..kalu ditambah sos lada hitam memang terangkat ...lidah orang melayu mesti nak pedas... nawal punya pun sedap..ayam dia rasa macam mcdonald punya....makan separuh rasa dah kenyang...memang tak boleh nak abiskan kena rehat dulu..hehehe..apa2 pun bagi aku oklah...mungkin jarang terdapat di malaysia sebab tu ramai org lom biasa lagi makan...kalu peminat burger bakar nie memang sanggup merentas untuk beli lagi...apa-apa pun aku sokong dengan usaha peniaga melayu nie...mencari kelainan...bagus teruskan usaha....kalu ada orang nak belanja memang mau..hehehe....

No comments:

Post a Comment