Monday, November 28, 2011

Selasa bersamaan 3 Muharram 1433H...


Hari ini kerja di office tak berapa banyak..boleh lah aku menjenguk ke blog kesayangan ku ini...semalam sebelum ku lelapkan mata..fikiran ku melayang ke arah masa lalu...teringat kisah ku yang amat pedih..teringat lagi kata2 nista serta dusta yang dilemparkan..pelbagai pandangan negatif yang diaorang letakkan ...sampai kan aku dan nawal dipinggirkan ...aku kadang2 pelik mana mereka dapat cerita2 karut dan dogeng sedangkan kami jarang berjumpa...mereka pun tak berapa kenal diriku kerana jarang berjumpa tapi pelbagai cerita hangat yang diadakan...kalu aku boleh alihkan masa...diaorang boleh tengok sendiri macam mana kehidupan serta perit nya ketika perjalanan ku bersama nawal...pasti diaorang pun tak sanggup nak hadapi...yang diaorang tahu hanya komen dan berkata2 tanpa usul periksa....mana aku tahu semua cerita ini????kerana Allah menghantar seseorang untuk cerita segalanya ..orang itu adalah tempat mereka luahkan segala2nya..NAH..Allah maha adil kan...tapi bagi aku..sabar ajerlah..buat ajer macam tiada apa yang berlaku..aku pun tak nak keruhkan keadaan..kalau aku buka pekung didada ini pasti diaorang terkejut..tapi bagi aku cukuplah..tak mau aku besarkan hal2 nie..lagipun terlalu remeh bagi aku..moga ALLAh saja yang memberitahu mereka...bagi aku selagi aku menutup mulut Allah akan menutup mulut bagi mereka yang suka mengata2 ini...Alhamdulillah aku still meneruskan perjalanan..perjalanan dulu yang sukar semakin senang semakin terang semakin lapang...biarlah orang nak memperkatakan tentang diriku beribu2 lemon..lagi aku bersyukur kerana itu rezeki aku jua ..Allah akan melipat kali ganda akaun pahala ku...yang penting aku jangan bersuara..diam itu lagi baik...

No comments:

Post a Comment