Monday, August 8, 2011




8 ramadan 1432H..semalam kami sekeluarga terpaksa berbuka di dalam kereta..nie gara2 kerepek lah...smlm kami ke banting mengambil stok kerepek yang telah ditempah 2 minggu yg lalu....smpai saja di banting azan maghrib berkumandang...berbekal kan satu bekas murtabak, air kelapa, bihun, kuih & buah kurma..abis licin suma...hehehe...yelah perjalanan dari rumah ke banting mengambil masa 45 minit...mestilah tahap kelaparan & kedahagaan adalah tahap maksimum...ok lupakan seketika pasal perjalanan kami...ada lagi cerita yang hendak dikongsi...sebelum kami ke kedai kerepek...kami singgah menunaikan solat maghrib di sebuah masjid...nawal bkn main seronok nak smbhyg bersama umi...nak dijadikan cerita...sedang kusyuk aku menunaikan solat ..terdengar suara nawal merengek sakit...cepat2 langkah aku menunaikan solat..selesai solat ..aku memanggil nawal...dia menangis meraung...rupa2nya dia terpijak lebah..sengat tercucuk di kaki nya..cepat2 aku panggil kan en. hubby...nawal bukan main meraung bila abahnya picit kaki nk kuarkan sengat..Alhamdulillah selang 2 jam tgk nawal dh boleh berjalan walaupun terhencot2...fuhh..nawal..nawal..buat umi & abah cemas...

nie bukan kali pertama terjadi...penah sekali dulu di tepeng..di bulan ramadan gak..masa tu tahun 2009..masa tu aku sedang menunaikan solat terawih..dalam rakaat terakhir ..aku dgr suara nawal meraung sakit...aku tengok2 dia terpijak lebah..tapi lebah nie besar dari yg banting tu...puas aku picit kuarkan sengat..tapi x kuar..balik umah..en.hubby tekan kaki nawal untuk kuarkan sengat..mmg bengkak kaki dia masa tu...tapi syukur kejadian semalam x seteruk di tepeng...tapi mmg pelik gak ..dalm 2 kes nie..mcm mana aku tak terpijak sedangkan lebah tu hanya di sebelah aku ajer..kiranya kalu ikut logik mmg aku dh terpijak...tapi nawal gak yg kena...apa2 pun nie kuasa Allah...ada sebabnya...pesanan umi untuk puteriku: hati2 ketika berjalan2.

No comments:

Post a Comment