Wednesday, August 10, 2011

10 ramadan 1432H..genap 10 hari umat islam berpuasa...


Alhamdulillah masih mampu ku untuk berpuasa...syukur...walaupun pada 5 & 6 ramadan aku di jangkiti demam , selsema & batuk dari en.hubby...huhuhu...tapi masih kuat lagi untuk meneruskan puasa..


sepanjang ramadan nie..juadah untuk berbuka & bersahur disediakan oleh ku..walaupun hanya 3 juadah tapi sudah cukup untuk kami ...abg pesan" jgn masak banyak2 nanti membazir..cukup 2 lauk ajer & jgn lupa sup untuk nawal"..semalam 9 ramadan aku masak ikan siakap pelbagai rasa ..hehehe napa pelbagai rasa?? sbb last minute nak masak bahan2 yang ada hanya carrot & timun..so apa lagi guna kan kreativiti ku campurkan bahan2 yang ada...Alhamdulillah abg suka bangat masakan aku smpai dia puji depan mak & nurul..hehehe.....


tak taulah tahun nie rasa malas ajer nak ke pasar ramadan selalunya aku kirim kat abg suh beli kan..kalu aku yang pi mesti tak cukup rm20..maklumlah perut lapar ..bila tgk pelbagai masakan..tak terliur :)...bagi aku rasa puas bila masak sendiri...jimat pun jimat...& terjamin bersih...apa2 pun nie ikut keadaan gak kalu rasa nk beli ..beli gak...


HARI ini aku dah tak tau nak masak apa...dalam peti ais ada ayam pastu ada mee...emm..cadang nak wat mee hailam..balik nanti sediakan bahan..pukul 7.15 nanti baru masak..makan panas2 sedap...tak nak wat pedas..nawal blh makan...nanti cadang nak singgah gerai jual kuih..nak beli kuih sikit...cukuplah juadah hari ini...itupun sudah mengenyangkan..Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment