Tuesday, July 19, 2011

malam yg sunyi & panas...nawal pun tido awal ari nie..nenek dia kata nawal x tido ptg arinie....hubby lak dok tgk tv..kalu dia dh pegang remote..faham2 ajelah...


oklah bkn itu yg nk diceritakan...


ramai kwn2 dok tanya pasal aku post ttg 'peristiwa besar'..napa dila???..apa yg berlaku???..tak dpt aku nak huraikan secara detail...sbb benarlah..kalu kita tutup aib org Allah akan tutup aib kita...bg aku cukuplah di situ ajer..kita sbgai manusia eloklah bertindak gunakan akal yg waras..biarlah Allah yg menentukan...bkn nk menegak benang yg basah..kalu aku tau dari dulu ..mungkin tdk terjadi sbb Allah tunjukan dlm waktu aku sudah lupa semua...aku rasa aku perlu tau supaya hati aku tak tertanya2...tapi benar kata pepatah..berani kerana benar takut kerana salah...akhirnya yg bersalah mengaku smpai melutut...Ya Allah kao maha mengetahui & maha penyayang Ya Allah..dulu aku penah terjatuh sampai terduduk...tp aku berlutut & bersujud pd mu Ya Allah...kao buka ku ceta yg sebenar..syukur..kao turunkan aku aku ribut & taufan rupa2nya kao nak beriku pelangi...Alhamdulillah..


" dia sajalah nk buka kisah lama..utk jatuhkan org utk aibkan org kerana diri x sempurna hidup"....Ya Allah ..satu fitnah utk ku...aku bukan mempunyai hati yg kejam mcm dia telah buat....yup bg dia x ada apa2 tp kalu dia msuk dlm setiap episode perjalanan ku..dia akan rasa sakit...mulut sng mengungkap tp bila diri sendiri aku rasa lg huru hara...itupun dh huru hara mcm nk kiamat...yelah sudah msk dlm jerat...maka diri sendiri takut mcm esok nk kena hukum gantung.....kalu aku tidak berfikiran waras seperti yg mereka katakan...(dia tu dah x betul) aku buat lg dasyat apa yg dh terjadi..tp aku tetap berpegang pada ajaran islam..ingat akan Allah...berfikiran positif..bertindak ikut keadaan....bg aku biarlah mereka nk kata apa...hukum karma itu ada...mudah2an dia bertaubat nasuha..jgn hanya lakonan mcm doraemom....


hidup mesti diteruskan...w/pun aku tdk kuat ..kerana setiap episode perjalanan ku pasti ada duri..kdg2 aku dh penat smpai aku terpikir utk smpai ke stesen akhir..tp aku sedar Allah menguji setiap perjalanan ku..syukur ya Allah..aku percaya Ya Allah ada hikmahnya..kao buat sujudku lebih padamu Ya Allah...setiap titisan airmata ku kerana mu Ya Allah...sabar tu penghapus dosa...aku akan terus bersabar smpai nyawa ku kao cabut Ya Allah...mmg nk menerima semua nie adalah sukar..tp hati ku tenang..sujud & berdoa pada mu Ya Allah...aku x ada hak utk menghukum manusia...& aku percaya setiap buatan ada balasannya...


kehidupan tenang & bahagia..itu anugerah yg tak terhingga...amin....

No comments:

Post a Comment