Monday, July 18, 2011

makanan pagi ini...hehehe...nie yg dikatakan sarapan merangkumi makan tenghari...atau lebih dekt sari..hehehehe...cuba teka berapa harga dia...ikan tenggiri msk gulai dgn bendi..nasi suku...sambal paru...emmm....nak tau...semuanya rm 2.00...terkejutkan..harga mcm nie leh dpt kat area wangsa maju??????...kalu mcm nie leh dikirakan rm4.00...itulah topik hari ini memperkatakan mengenai makanan...heheheh...hidup kat bandar besar nie kalu gaji setakat rm 1500-2500 mmg x cukup..bayangkan nak byr sewa rumah kalu ada umah sendiri nak bayar umah sendiri..bayr ansuran keta, bil 2..belanja anak2..itu belum belanja kita...mkan & minum...minyak & tol..duit nak jalan2...kadang2 x cukup utk wat simpanan.... idup kat bandar besar nie ..mata rambang ajer ..yelah terlalu byk tempat untk shopping...jgn lupa tang kad kredit...guna mmg sedap ..nk membayar di ari kemudian tu...payah...utang perabot lg..uishhh..bykkkk

bagi aku byk benda blh dijimatkan ...mcm aku..lebih byk msk di rumah...bw bekal ke tempat keja..(cuma kdg2 terlewat..terpaksa tapau)...selalu kenyang smpai petang..aku nie beruntung ..ambik nawal umah mak...apalagi kdg2 mak dh siap msk utk aku...dh jimat kat situ..hehehe..syg mak....tp tak gak..blk umah still msk utk hubby..dia suka aku yg msk...jarak umah dgn tmpt keja pulak dekat...so minyak mmg jimat x ada tol....bg perbelanjaan rumah selalunya kami akan list down brg2 yg diperlukan..dari situ kita tau budget kita supaya tidak ada pembaziran..yg penting kawal nafsu anda ..hehehehe..idup di bandar Kuala Lumpur nie blh ..kalu kita tau nak merancang hidup & pembelanjaan kita....

No comments:

Post a Comment