Monday, January 30, 2012

Dalam tugas mempersiapkan jadual perancangan tahun 2012


semalam aku merenung jauh memikirkan perjalanan aku pada tahun2 sebelumnya..aku perlu melakukan sedikit perubahan pada tahun 2012 nie ......dalam jadual 2012 nie aku rasakan banyak yang aku rancangkan...Alhamdulillah jadual 2011 aku yang paling utama tercapai ialah mempunyai rumah di KL...tercapai..Alhamdulillah...dan 2012 nie antara lain aku ingin mencapai target utama ku ialah menambah zuriat ...harap Allah membuka ruang rezeki ku...dan juga aku harap 2012 nie dapat mengeratkan lagi hubungan kami sekeluarga...Banyak sebenarnya yang aku ingin lakukan ..aku hanya boleh berusaha, berdoa dan bertawakal kepada ALLAH s.w.t moga dipermudahkan perjalananku....
rata-rata sekarang aku melihat ramai yang sudah melangkah ...melangkah dari satu tahap yang selesa ke tahap yang lebih selesa...itulah matlamat ku...aku tak boleh hanya duduk menyaksikan keajaiban...aku kena berdiri dan melangkah untuk berubah...tapi mcm mana????itulah masalah yang membelenggu fikiran ku...dan semalam jua aku berfikir...aku kena buang sifat ragu2..aku kena berani ...aku kena cabar diri ku..aku kena buang sifat was2...dan dalam jadual aku...langkah pertama yang perlu aku buat adalah belajar..belajar...aku kena cari ilmu...aku kena cari ilmu...

No comments:

Post a Comment