Wednesday, November 16, 2011

seketika saya teringin untuk menulis....no idea..tak tau untuk tulis..tapi hati ingin rasa menulis..teringat ketika di zaman sekolah menengah..di tingkatan 3....buat pertama kalinya aku mengarang sebuah cerpen..cerpen tu aku dh ingat2 lupa tajuk dia..kalau tak silap"sebuah hati"...minat tetiba mengarang cerpen ketika itu...kebetulan sekolah menganjurkan pertandingan mengarang cerpen atau novel sempena minggu bahasa...aku mencuba untuk masuk pertandingan dengan menghantar cerpen ku itu...Alhamdulillah..tanpa di sangka2 aku mendapat tempat ke-3...memang tak sangka ada jua bakat ku nie....minat untuk terus mengarang masih ada sehingga aku mendapat melanjutkan pelajaran ku ke uitm...atas kesibukan hidup sebagai seorang mahasiswi...masa ku untuk mengarang tiada...aku pun sudah lupa nk menghasikan cerpen..bahasa ..susun kata..alahai..semua dah tak sehebat dulu...penulisan ku di blog pon sekadar bercerita dengan susun kata yang berterabur..:)...ingin sekali aku menulis semula..tapi emmm...NO IDEA...feel tu tak ada lagi..cukuplah setakat ini aku menulis di blog...

bila aku duduk sendirian..memerhatikan setiap tingkah laku manusia...semakin luas pengetahuan aku dapat..semakin memahami tabiat manusia...kalau tidak sebelum ini hanya duduk di kelompok yang sama..sekarang aku berpeluang menjengah kehidupan manusia di luar sana...apa yang kita tidak sangka akan terjadi...lumrah alam...itulah kan..kehidupan....

No comments:

Post a Comment