Wednesday, July 6, 2011

coretan hari ini

sambal tempoyak (rasanya manis gak...tp x tau mcm mana dia masak)




ikan patin masak tempoyak



hobi skrg nk menulis blog...mungkin blog nie akan dilihat semula oleh anak2ku ...pasti ada nostalgia di situ.....:)


tempoyak ...mmg antara makanan yang aku x akan sentuh ..semacam fobia dgn tempoyak nie..mak suka sgt tempoyak bersama cili padi tumbuk...berselera makan nya...aku tgk mcm nk termuntah...jgnlah ada tempoyak dalam tudung saji bersama makanan lain...mmg aku x mkn suma lauk tu..dasyat kan....

tapi nak jadikan cerita...semuanya bermula aku menyambut anniversary ke-4 di Kuantan...abg bawa aku makan di restoran makanan tradisional Kuantan...tau2 ajelah makanan tradisional kuantan nie...salah satu nya ikan patin masak tempoyak...sambal tempoyak..masa nak makan lauk nie..hati aku dah berdebar..bau dia dah menyusuk ke lubang hidung...
abg : makanlah ..rugi tak makan (dalam hati dia dah gelak2..dia tau aku tak suka)
tengok nawal berselera makan dia..maklumlah dia dgn abah dia mmg hantu durian...tempoyak pun sama..
abg: makanlah...nie cabaran nie
aduhaiii...aku ambik kuah dia dulu...dgn lafaz bismillahirahmanirrahim...aku masuk nasi ke dalam mulut...MasyaAllah..sedaplah pulak...rasa lemak..keenakan tu terasa....hehehe..abis gak aku makan...
akhirnya berjaya aku hapuskan fobia pada tempoyak cuma kalu nk makan tempoyak itu sahaja mmg x blh kecuali dimasak...

No comments:

Post a Comment